Διαγνωστικά Τεστ

WISC–III

Το Ελληνικό WISC–III είναι η ελληνική έκδοση της ευρέως διαδεδομένης κλίμακας νοημοσύνης για παιδιά, Wechsler Intelligent Scale for Children. Χορηγείται σε παιδιά από 6-16 ετών. Αποτελείται από 13 επιμέρους κλίμακες, οι οποίες αξιολογούν διαφορετικές πλευρές της νοημοσύνης, όπως την αφαιρετική σκέψη, τη μνήμη, την κατανόηση, κ.α. Το άθροισμα των αποτελεσμάτων από τις επιμέρους κλίμακες μάς δίνει τον Δείκτη Γενικής Νοημοσύνης που εκφράζει συνολικά τη νοημοσύνη του παιδιού. Οι κλίμακες διακρίνονται σε λεκτικές που εκφράζουν τη Λεκτική Νοημοσύνη του παιδιού και σε πρακτικές που εκφράζουν την Πρακτική Νοημοσύνη του παιδιού.

Τα αποτελέσματα που εξάγονται δίνουν ένα μεγάλο εύρος πληροφοριών για τις γνωστικές ικανότητες του παιδιού και επιτρέπουν τον εντοπισμό των τομέων της ανάπτυξης που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Επιπλέον, κατευθύνει τον προγραμματισμό υποστηρικτικών θεραπειών για το παιδί.

Αθηνά Τεστ

Το Αθηνά Τεστ είναι ένα ψυχοπαιδαγωγικό διαγνωστικό μέσο που αξιολογεί τις μαθησιακές ιδιαιτερότητες τη δεδομένη χρονική στιγμή. Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 5 έως 9 ετών (νηπιαγωγείο, Α᾽, Β᾽, Γ᾽& Δ᾽ Δημοτικού), αλλά μπορεί να χορηγηθεί και σε μεγαλύτερα παιδιά.

Αποτελεί διαγνωστική μέθοδο που εντοπίζει τις δυσκολίες μάθησης. Περιλαμβάνει μια σειρά από επιμέρους διαγνωστικές δοκιμασίες (14 κύριες και μία συμπληρωματική), οι οποίες αξιολογούν ένα ευρύτατο φάσμα κινητικών, αντιληπτικών, νοητικών και ψυχογλωσσικών διεργασιών. Οι κλίμακες αυτές ελέγχουν και αξιολογούν τις πλευρές της ανάπτυξης του παιδιού που θεωρούνται κρίσιμες για τη σχολική μάθηση και προσαρμογή.

Α᾽Τεστ (Ανίχνευση Σχολικής Ετοιμότητας)

Το Α᾽ Τεστ είναι μια ανιχνευτική δοκιμασία σχολικής ετοιμότητας. Χορηγείται σε παιδιά που πρόκειται να εισαχθούν στην Α᾽ δημοτικού, ώστε να ελέγξει αν το παιδί είναι μαθησιακά έτοιμο να παρακολουθήσει την πρώτη δημοτικού και να εντοπιστούν τυχόν αναπτυξιακά προβλήματα που θα εμποδίσουν την προσαρμογή του παιδιού στο σχολικό πλαίσιο.

Το Α᾽ Τεστ αξιολογεί τις πρακτικές και λεκτικές ικανότητες του παιδιού που είναι αναγκαίες για την επιτυχημένη φοίτηση στο σχολείο. Εξετάζει τις ικανότητες γραφής, ανάγνωσης, κρίσεως, μαθηματικής σκέψης και γενικών γνώσεων. Ακόμα ελέγχει την υπερκινητικότητα/συγκέντρωση προσοχής και την συναισθηματική ωριμότητα του παιδιού.

Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ-Υ

Η Κλίμακα Αξιολόγησης της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας ΔΕΠ-Υ, αποτελείται από δύο κλίμακες προκειμένου να εντοπίσει και να αξιολογήσει την πιθανή διαταραχή ελλειμματικής, την υπερκινητικότητα και παρορμητικότητα. Αποτελεί έγκυρο αξιολογητικό εργαλείο για την μέτρηση της σοβαρότητας της διαταραχής και την εμφάνιση ή όχι παρορμητικότητας ή/και παρορμητικότητας. Επιτρέπει τον εντοπισμό παιδιών που είναι πιθανό να εμφανίζουν τη διαταραχή, έτσι ώστε να παραπεμφθούν περαιτέρω για κλινική αξιολόγηση και διάγνωση.